Allmänna Villkor
Tillämplighet
Glasgatan AB:s allmäna villkor gäller från och med 2024-12-28 och ersätter tidigare av Glasgatan AB publicerade allmäna villkor. Kund som beställer varor av Glasgatan AB accepterar genom sin beställning dessa allmäna villkor.
1. Allmän information
1.1 Dessa villkor gäller för alla beställningar som görs via vår webbplats.
1.2 Glasgatan Café & Butik drivs av Glasgatan AB, organisationsnummer 556887-2310, med adress Brämhultsvägen 53, 50182 Borås och e-post kontakt@glasgatan.se.
1.3 Vi säljer endast till kunder som är 18 år eller äldre. Om du är under 18 år krävs målsmans godkännande för att genomföra ett köp.
2. Beställningar
2.1 Alla priser på webbplatsen anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms.
2.2 När du gör en beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Ordern är bindande när bekräftelsen har skickats.
2.3 Vid bekräftelse av din beställning får du en avhämtningstid. Det är kundens ansvar att hämta beställningen inom den angivna tidsramen.
2.4 När du lägger din beställning har du möjlighet att ange en önskad avhämtningstid. Observera att detta endast är en önskad tid och att Glasgatan kan behöva justera den faktiska avhämtningstiden vid orderbekräftelsen. Den bekräftade avhämtningstiden framgår tydligt på orderbekräftelsesidan och i orderbekräftelsemailet.
2.5 Vi gör vårt bästa för att tillgodose önskad avhämtningstid, men kan inte garantera att beställningen är klar vid denna tid.
2.6 Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar vid tekniska fel, tryckfel eller slutförsäljning av produkter.
3. Betalning
3.1 Vi erbjuder säkra betalningar via Swedbank Pay. Alla betalningsuppgifter hanteras av Swedbank Pay och lagras inte av Glasgatan AB.
3.2 Betalning ska ske i samband med beställning. Vi behandlar inte din order förrän betalningen är mottagen.
4. Avhämtning
4.1 Avhämtning av beställningar sker på Glasgatan Café & Butik, Brämhultsvägen 53, 501 82 Borås.
4.2 När din beställning är bekräftad får du en angiven tid för avhämtning. Vi rekommenderar att du hämtar beställningen inom den angivna tidsramen för att säkerställa matens kvalitet.
4.3 Vid sen avhämtning kan Glasgatan inte garantera att maten håller önskad kvalitet.
5. Ångerrätt och reklamationer
5.1 Eftersom vi säljer livsmedel gäller ingen ångerrätt enligt distansavtalslagen.
5.2 Om produkten inte motsvarar förväntningarna, exempelvis vid felaktig order eller brister i kvalitet, vänligen kontakta oss omedelbart vid upphämtning eller inom 24 timmar via kontakt@glasgatan.se eller telefon 033-616 19 80.
5.3 Vid godkänd reklamation erbjuder vi återbetalning eller en ny produkt.
6. Ansvarsbegränsning
6.1 Glasgatan ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter utanför vår kontroll, t.ex. tekniska problem.
6.2 Vi garanterar att maten är tillagad och hanterad i enlighet med gällande hygienregler. Vi tar dock inte ansvar för allergiska reaktioner om kunden inte har informerat oss om sina allergier vid beställning.
7. Dataskydd
7.1 Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Läs mer om vår integritetspolicy här: Integritetspolicy.
7.2 Vi delar aldrig dina personuppgifter med tredje part, förutom när det krävs för att slutföra din beställning (t.ex. betalning via Swedbank Pay).
8. Ändringar av villkor
8.1 Glasgatan förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor när som helst. Ändringar träder i kraft när de publiceras på webbplatsen.
8.2 Villkoren som gäller vid tidpunkten för din beställning är de som ska tillämpas på avtalet mellan oss.
9. Kontaktinformation
Om du har frågor om dessa villkor, vänligen kontakta oss på:
Telefon: 033-616 19 80
E-post: kontakt@glasgatan.se
Adress: Brämhultsvägen 53, 501 82 Borås
10. Tvistlösning
10.1 Vid eventuell tvist ska parterna i första hand försöka lösa den i samförstånd.
10.2 Om en lösning inte kan nås, ska tvisten avgöras enligt svensk lag i svensk domstol.
Publicerad: 2024-12-28.
Öppettider
Måndag – Fredag
07:00 – 19:00
Lördag – Söndag
11:00 – 15:00